Rosella
Traffikeras av Viking Line
Rosella
Traffikeras av Viking Line
Detta fartyg drivs längre inte av Viking Line.
Denna guide gällde endast när färjan drevs av Viking Line och denna information bör inte användas som en guide för de nuvarande eller framtida verksamheterna.Den 1700 passagerarkapacitet Viking Line Rosella bjuder på aktiviteter och spänning för alla åldrar. Ombord hitta ni aktiviteter och spänning för alla åldrar, från god mat och bra taxfree-shopping till dans och underhållning.
Vänligen observera: Även om vi har gjort vårt bästa för att göra vår Rosella guide så nogrann som möjligt, faciliteter ombord, tjänster och underhållning kan variera beroende på datum och tid på året som du reser på, faciliteter kan ändras utan en tidigare upplysning och raderier kan trafikera med andra fartyg än de som var nämda vid bokningen utan tidigare upplysning.
out of 5
92% av alla kunder rekommenderade denna färja
"Ålandsresa"
Allt var okomplicerat
"God mat punktlig resa"
Åt mat på the rosé mycket gott bra service!
"Mycket fin mat, trevligt bemötande från all personal vi mötte och härliga vyer från däck!"
Se titel
"Semester"
Allt på resan var klanderfritt, till o med vädret
"Avslappnad"
Skön avkoppling med god mat och dryck med trevlig och kompetent personal.
"Mycket bra"
Mycket bra resa med otroligt billigt pris
"Brunch"
Allt börjar med långa köer och folk tränger sig, stressar helt i onödan. När det börjar lugna ner sig och man kan börja gå runt å plocka mat, så börjar personalen byta etiketter och tar undan mycket av det som ingår i brunchen. Det är 20-25 min kvar av sitt tiden. Är tiden till 10:30 så ska man även kunna hämta mer mat. Min familj satt kvar och åt till 10:28 och vi kände oss att vi var bara i vägen för att kl 10:30 kommer det folk som bokat tallrik. Vi var inte nöjda med upplägget.
"Tur o retur Åland Kappelskär"
En mycket bra resa med bil o husvagn. Ett bra mottagande både då man körde ombord o uppe på däck. God mat o en bra taxfree. Trevlig personal. En bra resa, mycket nöjd.
"Mycket nöjd"
Mycket nöjd, inga synpunkter/iakttagelser
"Semester "
Mycket trevligt
"Bra och dåligt "
Färjan och personalen på den var toppen men Viking line kundtjänst och dess hemsida och funktion var/är bland de sämsta kundtjänstsidor jag upplevt av något företag överhuvudtaget
"Trevligt resa"
Vänligt personal, jätte gott frukost, allmänt helt OK
"Perfekt"
Allt var toppen!
"Nöjd gäst"
Mycket nöjd
"Bildäck"
Min enda anmärkning är att det är alldeles för trångt på bildäck. Det är väldigt jobbigt att snirkla sig fram till sin bil och svårt att öppna bildörrarna utan att banka in i andra bilar. För mig var det också nervöst att köra av och på. Jag är liten och vig men min mamma är stor och går med kryckor, det var extremt svårt för henne, både att komma fram till bilen och att ta sig in i bilen. Jag hade dessutom hundar med som blev rädda av trängseln.
"Bokning"
Boka INTE via Direct Ferries!! Jag ville senarelägga vår färjeavgång. Det gick inte via datorn, fick då sitta i telefonkö ca 20 min x3. När till sist någon svarade fick jag prata med en person på engelska( jag har inga problem med engelska). Denna person upplyste mig om att det var omöjligt att boka om då det var fullt på de två nästflöjande färjorna. Jag fick uppmaningen att försöka nästa dag osv. Till slut ringde jag till VikingLines kundservice direkt. Då var det inga problem att boka om!! När vi åkte färjan såg vi också att det var gott om plats, både på bildäck och passagerardäck!!
"Tax free shopping"
Mkt. bra erbjudande
"Dålig information om inchecking"
Hej, Hel värdelöst att få information om att incheckning måste ske senast 90 minuter innan avgångstid. Helt vansinnigt eftersom ingen finns på plats, inte ens incheckingsautomaterna var i gång. De som visste om detta kom typ en halv timme innan avgång. Och jag visste bättre inför hemresan från Mariehamn! Annars en smidig resa. Med vänlig hälsning Elina
"Bra båt, god mat, sämre kommunikation...."
Vi ifrågasatte i informationsdisken ombord, det faktum att vi skriftligt fått besked om att infinna oss för incheckning SENAST 90 MIN före avgång. Då vi, efter att ha satt klockan uhemult tidigt och stod på plats den stipulerade tiden, upptäckte att det inte fanns en levande själ där utom vi och att all personal anlände ungefär en timme före avgång! Ingalunda 90 min. Det enda svar vi då fick var att : Ja men det står lika på alla och man måste kolla in vad som gäller per båt ... Vi är engångsresenärerer och vet INGENTING om era färjor utom den information vi fått skriftligt när vi beställde biljetterna, så vi tycker att vi kunde blivit bemötta med större förståelse för vår frustration över att ha tvingats förlänga en redan lång resdag med minst en halvtimme, ergo mindre sömn inför resan. Annars var allt väl mvh Familjen Arvidsson
"Kontakten med Direct Ferries. "
Kobtakren med Direct Ferries var inte alls bra. Ringde i två dar, kom inte fram. Mejlade till dem och fick aldrig svar. Resorna med färjan gick dock bra och smidigt.
"Hemresa från Finland via Marienhamn. "
Snabb inkörning på färjan och bra hissar och shopping och mat som man fick ta själv. Ingen underhåll med musik tyvärr.
"Brist på information i Kapellskär"
Incheckningen i Kapellskär har verkligen mycket mer att önska. Vi åkte till Åland och därifrån för första gången och vi kan börja med att undra över ”90 minuter före avgång” och ett STORT varför? Att stå där i en och en halv timme - utan att ha tillgång till några som helst faciliteter - som toalett och möjligheten att köpa en glass, en kopp kaffe eller en enkel fika - det är bedrövligt. Vi hade bokat via nätet men var lite osäkra, gällande betalt eller inte MEN det fanns ju absolut ingen att fråga och vi var många i bilkön som kände oss lika vilsna och nonchalerade - som kunder. Efter säkert mer än en halvtimmes köande bröt vi kön och körde bort till det vita huset, där det ju står Viking Line utanpå. Icke en människa att fråga där heller utan fördragna luckor och visst; där fanns ju möjligheten till en kopp kaffe MEN vi vågade naturligtvis inte stanna där, med tanke på ”90 minuter före avgång”. Tillbaka i kön igen och en allmän diskussion i denna gällande just den långa väntetiden och den totala bristen på information. Vi åkte denna första gång till Åland för att rekognosera inför en 70-årsfest i maj nästa år och då har vi bokat rum åt 20 vänner. Tanken är/VAR? att då boka fem bilar med Viking Line, från Kapellskär MEN just nu är vi väldigt osäkra och då fick vi höra av andra resenärer/gäster på samma pensionat om fördelarna med att boka Grisslehamn -Eckerö. Kortare restid och långt bättre mat var argument, vi fastnade för OCH vi kan själv lägga till; det kan garanterat INTE vara sämre där, när det gäller information, väntetid och faciliteter. Jag/vi önskar ett svar på våra olika ”frågor” och vi är inga gnällspikar men är otroligt vana resenärer ”world-wide” och vill att saker och ting fungerar. Vad vi förstår, är vi som pensionärer en ganska stor och allmänt köpstark målgrupp som resenärer och därför är det av allra största vikt FÖR ER, att vi ju kan sprida det bästa efter en resa. Det är heller inte så, att vi bor ”granngårds” utan vi bor i Höllviken - alldeles vid Falsterbokanalen och det gör också flera av våra 70-årsgäster nästa år. 150 mil tur och retur bidrar till att ALLA vill vara extra nöjda efteråt. Vi tror, att ni respekterar synpunkter och ser till att förbättra för oss kunder/resenärer MEN utan ett förtroligt svar - ja, då förblir vi heller inte ”Viking-kunder”. Vänligen Lars Sigge och Anna-Karin Hansson Stjärndalavägen 39 236 34 Höllviken 0739884575
"Bokningsmiss"
Bokade min resa i all hast till Mariehamn från Kapellskär. Får information om att biljetten måste hämtas minst 90 minuter innan på färjeterminalen. Ringer directferries och frågar hur jag ska hinna det när anslutningsbussen anländer mindreän 60 minuter innan avgång. Direktferries bara beklagar och kan inte hjälpa mig. Ringer VikingLine som lyckas hjälpa mig med bokning av anslutningsbuss efter att de informerat mig om att Direct Ferries gett mig fel info. Min rekommendation till alla resenärer är att boka direkt av Viking Line via deras hemsida så funkar allt problemfritt.
"Hundrum"
Bra att det finns ett separat rum för husdjur
"Nöjd pensionär med husbil"
Överraskande bra pris på denna resa och vilken båt sen stor och bra uppdelat för barnfamiljer och pensionärer .
"Restid"
Lagom lång tid att både äta och handla.
"Musik på akterdäck"
Trevligt med musik på akterdäck under resan.
"Helt ok"
Helt ok är väl sammanfattningen av denna 2h resa. Bra taxfree, ok mat samt underhållning för barnen. Men barnhörnan var inte fräsch och kändes smutsig.
"Recension"
OK
"Bra resa"
God service och god mat
"mariehamn"
Trots glömt vikingkort fick jag ändå nytta av.mitt medlemskap pga snäll personal :)
"Åland juli 2015"
Allt till belåtenhet! Och förvånande billigt att få med husvagnen över! MVH Klas
"Rosella"
Vill även kunna boka mat om man bokar med er. Insåg att om vi bokat på Viking Lines egen hemsida hade vi sluppit stå i kö och de bakom oss i kön fick även svaret att buffen var fullbokad:-(
"Kapellskär-Mariehamn"
Helt ok upplevelse. Det flöt på bra! Rekommenderar buffén som var så god o trevlig personal :)
"Inga problem"
Smidigt att beställa och betala resan, allt fungerade perfekt.
"Snabbt och bekvämt till Åland"
Det är enkelt och bekvämt att åka från Stockholm till Åland Bra mat & service gör färden trevlig
"Allt fungerade till belåtenhet."
Allt fungerade till belåtenhet.
"snabb och bra förbindelse med Åland"
snabb och bra förbindelse med Åland
"Goda bakade potatisar"
Mycket trevlig och generös personal som serverade de godaste bakade potatisar vi ätit. Vi valde Västkustsallad. tack för en prima resa Lennart Ottosson